Я маю право знати свої права.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.08.2017 №1320 «Про затвердження Плану заходів з проведення у 2017 році Всеукраїнського тижня права», розпорядження Харківської обласної державної адміністрації від 02.10.2017 №478 «Про затвердження Плану заходів щодо участі Харківської області у проведенні у 2017 році Всеукраїнського тижня права», наказу Балаклійського відділу освіти від 20.10.2017 р. за № 242-ОД «Про проведення Всеукраїнського тижня права у 2017 році» з 04.12.2017р. по 08.1.2017 р. по Донецькому ДНЗ (ясла-садок) № 2 Донецької селищної ради Балаклійського району був проведений Всеукраїнський тиждень права.

Метою проведення «Тижня права» було поліпшення якості навчально-виховної роботи з вихователями, дітьми, батьками з питань правової освіти. Основними завданнями проведення тематичного тижня були:

- поповнення і систематизація теоретичного, методичного та практичного матеріалу з правової освіти;

- формування правової компетентності дошкільників;

- узагальнення знань педагогічних працівників з даного питання;

- педагогічна і правова освіта батьків.

В рамках Тижня права було проведено анкетування педагогів на тему «Особливості правової освіти дошкільників». Вихователі отримали консультації на теми: «Дошкільна освіта в Україні»- нормативно-правове регулювання»; «Формування основ правознавства у дітей дошкільного віку» «Конвенція ООН про права дитини. Методи правової культури», «Правове виховання дошкільників – обов’язкова умова формування життєвої компетенції дошкільників». Під час тренінгових занять «Правові аспекти виховання особистості» педагоги знаходили правильні відповіді для вирішення проблемних ситуацій щодо дотримання прав дітей. Педагоги поділилися цікавими ідеями, презентували досвід роботи з теми, власні наробки, дидактичний матеріал з правовиховної роботи. Для педагогів та батьків було оформлено нформаційний стенд «Правам дитини присвячується».

Робота з правового виховання планувалася згідно вимог Базового компоненту (нова редакція), схваленого рішенням колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, протокол від 04.05.2012 №5/2-2, та затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 №615, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від09.11.2015 №1/11–16163), науковий керівник проекту В.О. Огнев’юк. Під час планування діяльності вихователі користувалися розробленим «Навчально-тематичним планом для ознайомлення дошкільнят з їхніми правами та обов’язками». В результаті були узагальнені знання з таких розділів правового виховання: «Право на життя», «Право на ім'я», «Право на харчування», «Право на житло», «Право на родину», «Право на відпочинок», «Право на захист від фізичного та психологічного насильства»,«Право на освіту».

Тиждень права проводився із залученням дітей до різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, читання художніх творів, моделювання ситуацій та їх розв’язання. В усіх вікових групах були проведені підсумкові тематичні заняття з основ правового виховання дітей. Свої права на щасливе дитинство дошкільнята відтворили в малюнках, які представили на Виставці малюнків та фотознімків «Казка своїми руками разом з батьками». Для батьків були виготовлені пам’ятки «Моє ім’я – дорога до життя», «Всім-всім потрібен дім»; «Сім’я – для мене це важливо».

Впродовж тижня проводилася робота з батьками через групове та індивідуальне консультування, інформаційні стенди та залучення батьків до заходів по ДНЗ. Батьки взяли участь в анкетуванні «Що ви знаєте про права дітей», ознайомилися з інформаційними ширмами на тему:«Дбаємо про безпеку малюків», «Дошкільник напередодні шкільного життя», «Гармонія родинних стосунків різних поколінь – необхідна умова родинного виховання».Вихователі провели правовий лекторій для батьків: «Як полегшити ранкові прощання», «Жорстокість і насильство», «Вивчення особливостей і бажань вашої дитини», «Клуб батьків майбутніх першокласників», залучили батьків до участі у музично–споривної розваги «Подорож у Країну знань».

На виконання плану заходів щодо проведення Тижня права було підготовлено та проведено:

Заняття в групах:

- «Родина і щасливе життя дитини» (право на життя);

- «Хоровод дружби» (всі люди рівні в своїх правах);

- «Дошкільнятам про права дитини» (права, правила, обов’язки);

- «Ім.’я від сонечка» (право на ім.’я);

- «У світі лікарських рослин» (право на харчування);

- «Збудуємо високий дім, зручно буде жити в нім» (право на житло);

- « У пошуках родинної квітки» (право на сім’ю);

- «Відпочинок на природі – задоволення та небезпека» ( право на відпочинок);

- « Оціни вчинок» (право на власну думку);

- « Я і світ навколо мене» (право на захист від фізичного та психологічного насильства);

- « Як Буратіно вчився» (право на освіту).

Бесіди з дітьми старших груп:

- «Мої права»,

- «Правила і закони суспільного життя»,

- «Україна – єдина країна»,

- «Немає прав без обов’язків» ,

- «Правова культура як чинник формування особистості»,

- «Сірник маленький, а біда велика»;

- «Праця прикрашає людину та її ім’я»;

- «Яка професія найкраща»;

- « Улюблене свято моєї родини»;

- «Яким має бути школяр?».

Драматизації казок:

- « Колобок»(порушення права на життя);

- « Рукавичка»( порушення права на житло);

- « Три ведмеді» ( порушення права на харчування);

- « Півник і двоє мишенят» ( невиконання обов’язку дітей допомагати дорослим);

- « Казка про дурне мишеня» (порушення обов’язку батьків піклуватися про дітей і охороняти їхнє життя).

Розвиток правової свідомості особистості — це довгий, складний і суперечливий процес, що триває практично все життя людини. Первинні уявлення про соціальні норми поведінки людей, про необхідність певного порядку в людських взаєминах засвоюються в дитинстві, ще в дошкільний період. У дошкільні роки найбільш активно формуються погляди, життєві позиції, типові мотиви поведінки особистості. І від того, яке розуміння права і ставлення до нього виробляється в цей період становлення особистості, багато в чому залежить і подальша поведінка людини у правовій сфері.

Кiлькiсть переглядiв: 813